ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΣΙΝΑΣ: Για μια επιτυχημένη επιχείρηση χρειάζεται επίθεση, αλλά και άμυνα!

Η οικογένεια του, αλλά και ο ίδιος, βρίσκονται χρόνια στο χώρο των επίπλων. Ο Κώστας Μπασινάς, υπεύθυνος του καταστήματος OSTRIA, μίλησε στο OlaEvia για διάφορα θέματα που αφορούν την επιχειρηματικότητα.

Διαβάστε παρακάτω τι μας δήλωσε. 

1) Ποια είναι η πιο «τρελή» επιχειρηματική ιδέα που έχετε, αλλά δεν την έχετε υλοποιήσει λόγω χρημάτων ή επειδή πιστεύετε ότι δεν θα έπιανε στη Χαλκίδα.

H πιο τρελή επιχειρηματική ιδέα μου είναι ένα όνειρο που είχα από παλιά, όταν ξεκινούσα στο χώρο της κουζίνας. Ηταν οι εξαγωγές. Η ιδέα μου, όμως, απαιτούσε την εταιρική σχέση 4 με 5 εταιρειών που παράγουν έπιπλα, με κοινό σχεδιαστικό και οικονομικό στρατηγείο και θα αφορούσε αποκλειστικά τις εξαγωγές παραγόμενου, καλού επίπλου μόνο από την Εύβοια. 

2) Ποιο είναι το τρίπτυχο του καλού πελάτη;

Καλός πελάτης είναι εκείνος που είναι:
Ανοιχτός στις ιδέες, αποφασιστικός και τυπικός στις υποχρεώσεις του.

3) Πώς κρίνετε γενικά το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Ευβοείς επιχειρηματίες στους πελάτες τους;

Η Εύβοια σε γενικές γραμμές είναι ένας ανταγωνιστικός -για την αγορά- νομός. Πιστεύω, πως σε σχέση με άλλους νομούς είμαστε σε καλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών και προϊόντων.

Η κρίση ασφαλώς έχει ψαλιδίσει αρκετά τα "φτερά" των περισσοτέρων επιχειρήσεων. Ελπίζω σιγά-σιγά για ένα καλύτερο μέλλον και χωρίς τα λάθη του παρελθόντος.

4) Αν μπορούσατε να έχετε δωρεάν έναν εργαζόμενο για έναν χρόνο, θα τον προσλαμβάνατε ή θα κοιτούσατε πρώτα αν σας κάνει για τη δουλειά;

Στην βιοτεχνία μας, ένας υπάλληλος απαιτείται να έχει κάποιες γνώσεις και προϋπηρεσία. Από την άλλη, το κόστος ενός υπαλλήλου για μια επιχείρηση παραμένει αποτρεπτικό για προσλήψεις. Επομένως, κάθε κίνητρο είναι θετικό.

5) Ο επιχειρηματίας πρέπει να επενδύει ξανά το κέρδος στην επιχείρηση ή να το κρατάει στην άκρη γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι.

Η συνταγή είναι ο συνδυασμός και των δύο. Χωρίς επενδύσεις, μέλλον δεν υπάρχει! Για τη νίκη όμως, δεν αρκεί μια καλή επίθεση. Απαιτείται κι άμυνα!

6) Πιστεύετε πως την εποχή της κρίσης ο κόσμος στράφηκε στα φθηνά κ χαμηλότερης ποιότητας έπιπλα; Αν ναι, πώς επηρέασε αυτό τη δική σας δουλειά.   

Ασφαλώς! Κάποτε είχαμε εισαγόμενα έπιπλα από χώρες, όπως η Ιταλία, η Γερμανία. Αυτούς ανταγωνιζόμασταν.

Τώρα έχουμε να ανταγωνιστούμε φθηνής προέλευσης και ποιότητας προϊόντα από την Τουρκία, τις βαλκανικές χώρες και την Κίνα!

Ευτυχώς όμως, παλιές επιχειρήσεις, σαν την δική μας, κράτησαν σε μεγάλο βαθμό το πελατολόγιό τους. Φυσικά, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ολοένα πηγαίνει προς τα κάτω από άποψη ποιότητας!