Οι παραλίες-θησαυροί της Εύβοιας και πώς να τις επισκεφθείτε!

Πόσες είναι οι φορές που θέλετε να μπείτε στο αυτοκίνητο και να εξερευνήσετε καινούρια τοπία και ειδικά τώρα το καλοκαίρι... Μαγευτικές παραλίες, μακριά απ'όλους και απ' όλα...

Η Εύβοια είναι ένα νησί με αμέτρητες ονειρεμένες παραλίες που πρέπει να τις επισκεφτείς, αφού βρίσκονται μόλις μια ανάσα μακριά σου!

Παρακάτω, σού έχουμε μερικές ιδέες για την επόμενη ...δροσερή εξόρμηση με την παρέα σου, καθώς και χρήσιμα στοιχεία που σίγουρα θα σε βοηθήσουν.

Τσέκαρε τες μια-μια και ετοιμάσου για θάλασσα!

Λιμνιώνας- Κεντρική Εύβοια

Η παραλία με το μαύρο βοτσαλάκι που βρέχεται από το Αιγαίο απέχει περίπου 50 χιλιόμετρα από την Χαλκίδα και η διαδρομή γίνεται περίπου σε μία ώρα.

Η αιγαιοπελαγίτικη παραλία του Λιμνιώνα, οριοθετείται από τις πλαγιές του βουνού σε έναν μεγάλο κόλπο που χωρίζεται σε δύο παραλίες από ένα μεγάλο βράχο.

Το δεξί και μεγαλύτερο τμήμα της παραλίας βρίσκεται πιο κοντά στο πάρκινγκ και τις ταβέρνες, ενώ οι κατασκηνωτές περιορίζονται ψηλά στην παραλία και κάτω από τα δέντρα.

Το αριστερό  τμήμα της παραλίας με τη σπηλιά και τα απότομα βράχια προσελκύει περισσότερους κατασκηνωτές.

Η παραλία διαθέτει εντυπωσιακό βυθό με πέτρες, βράχους και αρκετά ψάρια, κατάλληλο για καταδύσεις. Στα δεξιά της παραλίας βρίσκεται, ανεβαίνοντας με τα πόδια το βράχο, το επονομαζόμενο νησάκι του Μπέικερ, ενός Άγγλου, που έχει αγοράσει ένα μεγάλο σπίτι εκεί, στα μικρά και απόκρημνα στενά αυτής της παραλίας.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Από Χαλκίδα και κατευθυνόμενοι προς Β. Εύβοια περνάμε την Ν. Αρτάκη και συνεχίζουμε προς Ψαχνά. Από τα Ψαχνά κατευθυνόμαστε προς Κοντοδεσπότι και ακολουθούμε μία διαδρομή με αρκετές στροφές που καταλήγει στο χωριό Αγία Σοφία μόλις 4 χιλιόμετρα από την παραλία Λιμνιώνας. Ο δρόμος έχει καλής ποιότητας άσφαλτο άλλα αρκετές στροφές και ανηφόρες μέσα σε μία πανέμορφη ορεινή διαδρομή με πεύκα.

Αρμυρίχι- Νότια Εύβοια

Η συγκεκριμένη παραλία είναι ένας μικρός κόλπος και στην ακτή, αλλά και μέσα στο βυθό υπάρχει χοντρή άμμος και μικρά πετραδάκια. Βρίσκεται μέσα σε έναν όρμο και για τον λόγο αυτό είναι σχετικά προστατευμένη από τον Νοτιά, αλλά και το Βοριά του Αιγαίου.

Η παραλία δεν είναι οργανωμένη οπότε και θα πρέπει να έχετε μαζί σας τα απαραίτητα.

Στην δεξιά πλευρά και στα βράχια, δύο σπηλιές δημιουργούν δύο ξεχωριστές μίνι παραλίες με φυσική σκίαση. Η πρόσβαση γίνεται μόνο μέσα από το νερό αλλά μπορείτε να περπατήσετε μέχρι εκεί – στην άκρη είναι σχετικά ρηχά – ώστε να μεταφέρετε τα πράγματα σας. Όπως είναι φυσικό βέβαια και οι δύο αυτές σπηλιές είναι κατειλημμένες συνήθως, εκτός αν πάτε από νωρίς..

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Από Χαλκίδα η παραλία Αρμυρίχι Μεσοχωρίου απέχει 85 χιλιόμετρα και  περίπου 1,5 ώρα με το αυτοκίνητο. Ο δρόμος είναι άσφαλτος μέχρι την παραλία. Κατευθύνεστε προς Νότια Εύβοια, περνάτε το Αλιβέρι και στα Λέπουρα κάνετε δεξιά ακολουθώντας την πινακίδα προς Κάρυστο. Αφού περάσετε την πινακίδα για Ζάρακες θα δείτε μετά από λίγο πινακίδα δεξιά προς Μεσοχώρια. Περνάτε μέσα από το χωριό ακολουθώντας τις πινακίδες προς παραλία. Θα βρεθείτε σε μία διχάλα όπου ένας δρόμος οδηγεί στην παραλία Αρμυρίχι και ο άλλος στο Λιμνιώνα.

Χιλιαδού- Κεντρική Εύβοια

Η Χιλιαδού είναι μια μεγάλη παραλία με άμμο και βότσαλα κάθε μεγέθους που βρίσκεται στους πρόποδες του βουνού Δίρφυς.

Τα νερά της είναι καθαρά και αρκετά βαθιά, επομένως μετά τα πρώτα 2-3 βήματα μέσα στη θάλασσα, βαθαίνει απότομα.

Τα βράχια είναι παντού σπαρμένα μέσα και έξω από τη θάλασσα και χωρίζουν την ακτή σε μικρότερες, απομονωμένες παραλίες.

Στο τέλος της παραλίας υπάρχει και ένα μονοπάτι το οποίο σας οδηγεί σε μια μικρή παραλία γυμνιστών

Θα βρείτε καφετέριες και ταβέρνες.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ:

Μέσω Νέας Αρτάκης ανηφορίζετε για τη Στενή. Συνεχίζετε να ανηφορίζετε πάντα με καλή ασφάλτινη οδό ως το διάσελο της Δίρφυς. Εκεί, ανάμεσα στα έλατα  αντικρίζουμε το Αιγαίο. Ακολουθεί κατηφορικός ασφαλτοστρωμένος δρόμος ως τους Στρόπωνες.

Λίγο πριν το επόμενο χωριουδάκι, τη Λάμαρη, ο δρόμος γίνεται σχετικά βατός χωματόδρομος (10 Χλμ.) με στροφές ως τη Χιλιαδού.

Τι έγραψε το κοντέρ: Χαλκίδα – Χιλιαδού 60 περίπου χλμ. Συνολικά 2,5 – 3 ώρες από την Αθήνα.

Μουρτερή – Κεντρική Εύβοια

Καταγάλανα, κρυστάλλινα νερά, 4,5 χιλιόμετρα παραλίας, χωρίς βότσαλα. Η Μουρτερή  έχει ψιλό χαλικάκι και μπόλικη άπλα, ενώ υπάρχουν και αλμυρίκια που προσφέρουν τη σκιά τους στους παραθεριστές που απολαμβάνουν τα καταγάλανα νερά του Αιγαίου.

Κατά μήκος της παραλίας υπάρχουν μερικές ταβέρνες και καφετέριες

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Ακολουθείτε πορεία για τη Νότια Εύβοια (υπάρχει πινακίδα, που θα σας καθοδηγήσει). Συνεχίζετε περνώντας από Βασιλικό, Ερέτρια, Βάθεια και Αλιβέρι και περίπου στα 50χλμ. φτάνετε στο χωριό Λέπουρα.

Μετά τα Λέπουρα συνεχίζετε ευθεία χωρίς να στρίψετε πουθενά και σε 12 χλμ περίπου (10 λεπτά) θα φτάσετε στη διασταύρωση (διχάλα) για Κύμη –Ρολόι-Μουρτερή-Σκύρο κλπ.

Εσείς θα ακολουθήσετε το δεξί δρόμο προς Κύμη. Μετά από 2 χλμ περίπου θα συναντήσετε ακόμα μια διχάλα για Κύμη-Πλατάνα-Μουρτερή, στην οποία θα πάτε δεξιά και μετά από περίπου 9 χιλιόμετρα (8 λεπτά) διαδρομή θα φτάσετε στην όμορφη παραλία.

Αγία Άννα – Βόρεια Εύβοια

Η Αγία Άννα είναι ίσως η πιο διάσημη παραλία της Βόρειας Εύβοιας. Βρίσκεται στον δρόμο για Ιστιαία και είναι πραγματικά τεράστια τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος.

Είναι αμμουδερή, με πεντακάθαρα νερά, όμως ο τουριστικός της χαρακτήρας της αφαιρεί πόντους λόγω πολυκοσμίας.

Ποικιλία από καφετέριες και ταβέρνες.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Στη διασταύρωση των ΚΤΕΛ ακολουθείτε τις πινακίδες για Βόρεια Εύβοια. Στη συνέχεια ακολουθείτε τις ταμπέλες για Ιστιαία.Στο ύψος της Στροφιλιάς, περίπου στο 69ο χλμ από την Χαλκίδα, συναντάτε την παράκαμψη στα δεξιά σας που σας οδηγεί στην παραλία της Αγίας Άννας.

Λιχαδονήσια

Εχουν ονομαστεί ως "οι Σεϋχέλες της Εύβοιας"! Στο βόρειο Ευβοϊκό κόλπο, ανάμεσα στα Καμένα Βούρλα και στην Εύβοια, βρίσκεται μία συστάδα νησιών. Είναι τα Λιχαδονήσια, ένα σύμπλεγμα μικρών νησιών, τα οποία αναδύθηκαν μετά από μεγάλο σεισμό πριν χιλιάδες χρόνια.

Τα μεγαλύτερα από τα νησάκια αυτά είναι η Μεγάλη Στρογγυλή και η Μανολιά, λίγο μικρότερα η Μικρή Στρογγυλή, το Στενό, η Βάγια και μερικά ακόμα μικρότερα που ονομάζονται ποντικονήσια.

Στη Μανολιά θα βρείτε το μοναδικό οργανωμένο μέρος με ένα beach bar, ξαπλώστρες – ομπρέλες και μία καντίνα για να απολαύσετε μεζεδάκια στα κάρβουνα! Καλό θα ήταν να πάτε νωρίς για να βρείτε σημείο για να καθίσετε, γιατί η παραλία προσελκύει πολύ κόσμο.

Η μαύρη ηφαιστειακή πέτρα, σε συνδυασμό με τα γαλαζοπράσινα κρυστάλλινα νερά, συνθέτουν ένα μαγικό τοπίο!

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Για να επισκεφτείτε τη μικρογραφία της Καραϊβικής, μπορείτε μόνο μέσω θαλάσσης. Δρομολόγια εκτελούνται καθημερινά τους καλοκαιρινούς μήνες από την παραλία του Κάβου Λιχάδας της Βόρειας Εύβοιας, καθώς από τη μαρίνα στα Καμένα Βούρλα.

Άγιος Νικόλαος, Ελληνικά - Βόρεια Εύβοια

Στην παραλία, αλλά και μέσα στη θάλασσα υπάρχει ψιλή άμμος  και στο κέντρο του φυσικού κόλπου ένα νησάκι με το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου που μπορείς να το επισκεφθείς και κολυμπώντας μέχρι εκεί.

Αυτή η φυσική ομορφιά είναι που κάνει τον ταξιδιώτη να θέλει να έρθει ξανά και ξανά στη βόρεια Εύβοια. Δεξιά από την παραλία του Αγίου Νικολάου υπάρχουν άλλες 2 μικρές και πιο ήσυχες παραλίες.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Από το κέντρο της Ιστιαίας ξεκινάμε με κατεύθυνση τα χωριά Αρτεμίσιο, Γούβες, περνάμε το χωριό Αγριοβότανο, το επόμενο χωριό είναι τα Ελληνικά.

Από τη Χαλκίδα έως το χωριό Ελληνικά η απόσταση είναι 98 χιλιόμετρα μέσω των χωριών Αγία Άννα, Παπάδες, Βασιλικά.

Βύθουρη – Βόρεια Εύβοια

Άγριας ομορφιάς παραλία με τους δύο βράχους στα αριστερά και στα δεξιά της να διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερο σκηνικό. Λόγω των ψηλών βράχων, την παραλία τη βλέπει ο ήλιος μόνο για λίγες ώρες την ημέρα (σχεδόν 6).

Η θάλασσα είναι σκούρα από την αντανάκλαση των μαύρων βοτσάλων και της χοντρής άμμου στον βυθό της, εντείνοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση του απόμακρου.

Όσοι αποφασίσετε να κάνετε το μπάνιο σας στα μαγευτικά νερά της Βύθουρης, θα πρέπει να είστε κατάλληλα εξοπλισμένοι, καθώς δεν υπάρχουν τα απαραίτητα στην περιοχή.

Η προσβασιμότητα έχει κάποια δυσκολία, αφού για μερικά χιλιόμετρα είναι χωματόδρομος αλλά όταν φτάσετε θα καταλάβετε ότι άξιζε τον κόπο!

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Φτάνοντας στη Ν. Αρτάκη θα στρίψετε για Στενή και μετά θα ακολουθήσετε τις ταμπέλες για Καθενούς, Πάλιουρα και Άγιο Αθανάσιο. Μετά θα πρέπει  να συνεχίσετε προς Γλυφάδα. Από τη Γλυφάδα υπάρχουν ταμπέλες για Χιλιαδού – Βύθουρη. Τα τελευταία χιλιόμετρα είναι βατός χωματόδρομος.

Κλιμάκι – Νότια Εύβοια

Εκπληκτικά, διαυγή νερά, αμμώδης κυρίως βυθός και σταθερό βάθος περίπου τριών μέτρων, το οποίο σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε… πισίνα. Είναι σχετικά μικρή παραλία σε κολπίσκο και απέχει λίγα μόλις λεπτά από το χωριό των Αγίων Αποστόλων.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Από την Χαλκίδα, κατευθύνεστε προς Νότια Εύβοια, αφού περάσετε το Αλιβέρι περίπου 10 λεπτά αργότερα – στα Λέπουρα – θα συναντήσετε πινακίδα προς Κάρυστο την οποία και θα ακολουθήσετε.
Στα επόμενα μέτρα βρίσκεται μπροστά σας το χωριό Κριεζά όπου και στρίβεται αριστερά για να μπείτε στο χωριό και εκεί θα ακολουθήσετε τις πινακίδες  προς Πετριές – Αγίους Αποστόλους.
Κατηφορίζοντας από το χωριό των Πετριών ή από τον περιφερειακό θα συναντήσετε μία πινακίδα για την παραλία Κλιμάκι, στρίβετε δεξιά εκεί και μετά από λίγο θα βρίσκεστε στην παραλία.

Χερόμυλος Πετριών – Νότια Εύβοια

Μοναδικής ομορφιάς παραλία μετά την κοινότητα Πετριές, με πολύ ψιλό βότσαλο στο μεγαλύτερο μέρος της και χοντρή άμμο στη νότια πλευρά της. Τα νερά της είναι γαλαζοπράσινα, στην αρχή είναι ρηχή και μετά βαθαίνει απότομα.

Η παραλία είναι σχετικά απομονωμένη και διαθέτει μία συστάδα από αρμυρίκια και φυσική σκιά στα 100 μέτρα από την ακτή ,τα οποία όμως είναι συνήθως κατειλημμένα από κατασκηνωτές, αφού η συγκεκριμένη παραλία προτιμάται από όσους κάνουν ελεύθερο κάμπινγκ. Δεν είναι οργανωμένη, γι' αυτό είναι καλό να έχετε μαζί τα απαραίτητα.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Από τη Χαλκίδα, κατευθύνεστε προς Νότια Εύβοια, αφού περάσετε το Αλιβέρι (περίπου 10 λεπτά αργότερα), θα συναντήσετε πινακίδα προς Κάρυστο.Στα επόμενα μέτρα βρίσκεται μπροστά σας το χωριό Κριεζά, εκεί θα στρίψετε προς Πετριές – Αγίους Αποστόλους.

Σε 15 λεπτά θα έχετε φτάσει στο χωριό των Αγίων Αποστόλων, μετά στρίβετε αριστερά με κατεύθυνση προς Στόμιο. Μετά από 10 λεπτά, θα συναντήσετε πινακίδα προς Χερόμυλο.

Κάλαμος –  Ανατολική Εύβοια

Άμμος που μοιάζει με… αλάτι, υπέροχα διάφανα νερά και δύο παραλίες η μία δίπλα στην άλλη, η «καλή» και η «κακιά» όπως τις λένε οι ντόπιοι, χωρισμένες από έναν μεγάλο βράχο.

Η πρώτη παραλία, η βόρεια, έχει πάρει το όνομα «Καλή» γιατί συνήθως τα γαλαζοπράσινα νερά της είναι πιο ήρεμα, ενώ η δεύτερη, η νότια, που απέχει μόλις μερικά μέτρα από την πρώτη ονομάζεται «Κακιά», γιατί τα νερά της είναι πιο άγρια.

Η βόρεια παραλία, που είναι πιο οργανωμένη από τη νότια, θα βρείτε beach bar, ντουζιέρες κατά μήκος της παραλίας, γήπεδο beach volley, καθώς θα μπορέσετε να κάνετε scuba diving, canoe – kayak και να νοικιάσετε θαλάσσια ποδήλατα.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Από τη Χαλκίδα παίρνουμε κατεύθυνση προς Νότια Εύβοια. Περνάμε Βασιλικό, Ερέτρια, συνεχίζουμε προς Αλιβέρι, αφού περάσουμε την Αμάρυνθο και μετά το Αλιβέρι ακολουθούμε το δρόμο προς Κύμη. Περνάμε τη διασταύρωση της Καρύστου και συνεχίζουμε προς Κύμη. Στο Νεοχώρι στρίβουμε δεξιά (υπάρχει ταμπέλα στον κεντρικό δρόμο) και σε 7 χιλιόμετρα φτάσαμε.

Μεγάλη άμμος , Μαρμάρι - Νότια Εύβοια

Η συγκεκριμένη παραλία είναι ξακουστή για το περίεργο σχήμα της που αλλάζει, ανάλογα με τα κύματα που τη "χτυπούν". Είναι πανέμορφα όταν ο αέρας είναι νοτιάς, από την άλλη όταν έχει βοριά η παραλία είναι εκτεθειμένη και δεν αποτελεί την καταλληλότερη επιλογή εκτός αν είναι surfers. Η παραλία απέχει από το λιμάνι περίπου 2-3 χιλ. ή 5 λεπτά.

ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΤΕ

Για το Μαρμάρι, οδηγείτε από Χαλκίδας προς Αλιβέρι και στη συνέχεια Στύρα και Κάρυστο. Απόσταση μέχρι την Κάρυστο 118 χλμ, διάρκεια ταξιδιού περίπου 2 ώρες. Συνεχίζετε νότια προς Μπούρο μέσω του χωριού Αετός, απόσταση περίπου 4 χλμ.

Μέσω Ραφήνας, παίρνετε το πλοίο προς Μαρμάρι. Διάρκεια ταξιδιού 60 λεπτά.

Κορασίδα- Ανατολική Εύβοια

Η Kορασίδα είναι παραλία με βότσαλα που μοιάζουν σαν κουφέτα και κρυστάλλινα , γαλαζοπράσινα νερά (αποτελεί τέλειο συνδυασμό βουνού και θάλασσας).
Η ιδανική στιγμή για να ευχαριστηθείτε το μπάνιο σας είναι να την πετύχετε χωρίς αέρα. Προσοχή όμως γιατί όπως όλες οι θάλασσες του Αιγαίου βαθαίνουν απότομα.

Η τοποθεσία της φημίζεται για την ιαματική πηγή η οποία γιατρεύει στομαχικές και νεφρικές παθήσεις. Όταν θα την επισκεφθείτε θα πρέπει να έχετε μαζί σας τα απαραίτητα εφόδια καθώς δεν είναι οργανωμένη και ο ήλιος καίει όλη την διάρκεια της ημέρας.

Κοντά θα βρείτε ταβέρνες και ψησταριές.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ:

Θα ακολουθήσετε τον δρόμο προς τη νότια Εύβοια και θα συνεχίσετε προς την Κύμη. Εκεί θα συναντήσετε το Νεοχώρι. Στα δεξιά σας θα δείτε πινακίδα για την παραλία της Κορασίδας.

Άγιος Δημήτριος – Νότια Εύβοια

Το φαράγγι του Αγίου Δημητρίου, η ομώνυμη παραλία ή αλλιώς παραλία Σχινοδαύλεια και το βυζαντινό εκκλησάκι του 11ου αι. αποτελούν πραγματικά αξιοθέατα που θα αφήσουν στον επισκέπτη όμορφες αναμνήσεις.

Εδώ γυρίστηκε και η ταινία Deep End. Η παραλία έχει γαλαζοπράσινα νερά, βαθαίνει γρήγορα και έχει κυρίως βότσαλα στον βυθό της

Το Φαράγγι Αγίου Δημητρίου είναι ιδανικός τόπος για επίσκεψη και εξερεύνηση. Αποτελεί ένα από τα ομορφότερα φαράγγια της Εύβοιας με ιδιαίτερη σημασία για τα πουλιά και τα σπάνια φυτά!

Η παραλία του Αγίου Δημητρίου βρίσκεται στο τέρμα του φαραγγιού και είναι απλά μαγευτική.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Η πρόσβαση από Χαλκίδα γίνεται οδικώς από τον κεντρικό οδικό άξονα της Νότιας Εύβοιας,μετά το Αλιβέρι στα Λέπουρα δεξιά για Κάρυστο. Στη διασταύρωση Μαρμαρίου κάνουμε αριστερά για Άγιο Δημήτριο.

Η απόσταση είναι περίπου 30 χιλιόμετρα σε άσφαλτο! Φτάνοντας όμως στη διασταύρωση για το χωριό του Αγίου Δημητρίου κάνουμε αριστερά για τον οικισμό Καλλιανών. Λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω, αριστερά θα δούμε την παραλία, θα συνεχίσουμε λίγο σαν να την προσπερνάμε και στο δεξί μας χέρι θα δούμε το εκκλησάκι του Αγ Δημήτρη.

Μετά το εκκλησάκι, 200 - 300 μέτρα πιο κάτω, κάνουμε αριστερά σε ένα χωματόδρομο 500 περίπου μέτρων. Το καλοκαίρι το ποτάμι δεν κατεβάζει πολύ νερό οπότε εύκολα με το αυτοκίνητο περνάμε και το ποτάμι για να είμαστε πιο κοντά στην παραλία.

Θαψά - Κεντρική Εύβοια

Η παραλία της Θαψάς βρίσκεται στο ανατολικό άκρο της κεντρικής Εύβοιας και είναι από τις πιο δύσβατες. Μόλις φτάσετε, θα παρατηρήσετε μια πολύ όμορφη παραλία με γαλήνια διάφανα νερά και πολύ ψιλή άμμο. To τοπίο είναι πολύ όμορφο, καθώς η ακτή βρίσκεται μέσα από ένα δάσος με αρμυρίκια και απότομες πλαγιές.

Η παραλία δεν είναι οργανωμένη και την επισκέπτονται πολλοί για κάμπινγκ. Έχει ήρεμα νερά και πολλές φορές έρχονται και με ιδιωτικά σκάφη από άλλα μέρη.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ

Θα κατευθυνθείτε προς την Κύμη και το χωριό Μαλετιάνοι.  Η διαδρομή συνεχίζεται πάνω στον δρόμο Κύμης-Μετοχίου μέχρι να ξεκινήσει ο χωματόδρομος για την παραλία Τσίλαρο.

Για να φτάσετε μέχρι την παραλία είναι μία διαδρομή 10 χιλιόμετρα  χωματόδρομου.

Αρχάμπολη - Νότια Εύβοια

Ή διαφορετικά η παραλία των φαντασμάτων είναι πολύ όμορφη και ίσως η πιο μοναχική παραλία της Εύβοιας.

Βρίσκεται στη βόρεια πλευρά της ανατολικής ακτογραμμής της Καρύστου. Είναι  μία ακτή, η οποία έχει πεντακάθαρα γαλανά νερά και καλής ποιότητας αμμουδιά. Το τοπίο είναι ιδιαίτερο, καθώς περιβάλλεται από στοιχεία άγριας ομορφιάς όπως απότομους βράχους και χαράδρες που συνδέονται με το όρος Όχη.

Η παραλία συνήθως προσεγγίζεται μέσω θαλάσσης, όμως μπορεί να γίνει και μέσα από μονοπάτι που συνδέεται με την Αρχάμπολη μέσα από τον οικισμό Θύμι ή τον Ευαγγελισμό.

ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ:

Από την Κάρυστο, ακολουθείτε ανατολικό προσανατολισμό και διασχίζετε το χωριό Αετός. Στο τέλος του χωριού που ο δρόμος διακλαδώνεται, ακολουθείτε τον αριστερό κλάδο και ανεβαίνουμε αρκετά ψηλά μέχρι που στρίβουμε προς βορά (απέχουμε 11,5 km από την Κάρυστο). Από το σημείο εκείνο της στροφής παύετε να βλέπετε τον όρμο της Καρύστου και την πόλη και έχετε δεξιά σας την θέα του Στενού του Καβοντόρου με το νησί Άνδρος στο βάθος.

Ακολουθείτε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο μέχρι το χωριό Πλατανιστός. Στα 5 km μετά τον Πλατανιστό, αρχίζει χωματόδρομος προς βορρά μέχρι τον Ευαγγελισμό που απέχει περίπου 42,5 km από την Κάρυστο, ή μέχρι το Θύμι που απέχει περίπου 49 km από την Κάρυστο.